ΟΡΑΜΑ

Στο σχολείο μας, κάνουμε καθημερινά ένα πείραμα σε βάθος: έχουμε βάλει στόχο να δώσουμε στους μαθητές μας κάτι πολύ σπουδαίο, κάτι πέρα από τις γνώσεις: την εμπειρία του να βαθαίνουν τόσο στη σκέψη τους όσο και στον συναισθηματικό τους κόσμο. Κι αυτό το πετυχαίνουμε διαμέσου της έννοιας της διεύρυνσης.

Διεύρυνση για εμάς είναι η ένταξη και αξιοποίηση του νέου. Το σύνολο των πραγμάτων που αξιοποιούμε μέσα στο χρόνο, σημαίνει και ζωή. Όσο δεν δρούμε έτσι, αυτό που φαίνεται να μας ενδιαφέρει είναι απλώς να κάνουμε κατοχή πάνω στο νέο αντι-κείμενο, επιβάλλοντας την άποψη και την κυριαρχία μας, αντί να επιθυμούμε το καινούργιο διευρυμένο πλαίσιο που μπορεί να προκύψει απ΄αυτήν την ένωση.

Πιστεύουμε πως όταν θέλουμε να κατέχουμε έναν, δύο, χιλιάδες ανθρώπους ή τις χώρες τους με όλη την ιστορία και το μέλλον τους, αυτό που μας ωθεί προς αυτό είναι το πανάρχαιο τέρας της επιβεβαίωσης και της υπεροχής, θέλοντας με αυτό τον τρόπο, αντί να διευρυνθούμε, να επεκταθούμε προσθέτοντας το νέο κράτος στα τρόπαια μας. Η ουσιαστική διεύρυνση όμως για το Λύκειο μας , εκτός από την αλλαγή σημαίνει και δύναμη να αποχωριστεί κανείς απ΄την ασφάλεια μιας πρότερης κατάστασης, πράγμα που υπονοεί ρίσκο για το άγνωστο παρακάτω αλλά και το σπουδαιότερο: έναν άνεμο ελευθερίας.

Όταν αυτό το πετυχαίνουμε αληθινά, μας οδηγεί στη σύνδεση με το όραμα της ένωσης, της συνεργασίας και μορφοποίησης της νέας φόρμας ζωής. Όταν δίνουμε μορφή στη νέα κατάσταση, αυτόματα η προσδοκία για το τέλειο απομυθοποιείται και συμβαίνει κάτι καταπληκτικό: συνδεόμαστε μ΄ αυτό που συμβαίνει! Έτσι, προκύπτει και η καλή συνεργασία ανάμεσά μας.

Η συνεργασία εκείνη που έγκειται στην αποδοχή των αντοχών και των ιδιαίτερων στοιχείων της κάθε οντότητας καθηγητή η μαθητή έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι γεμάτο ζωντάνια και ελευθερία σκέψης. Και το καταφέρνουμε διότι με την συνεργασία αυτή προκύπτει προβληματισμός των μελών της μαθητικής κοινότητας πάνω σε έννοιες που μαστίζουν την εποχή μας όπως: οι μεγάλες ταχύτητες, οι ανέφικτοι στόχοι, η ρομποτοποίηση των ανθρώπων, η απουσία χρωμάτων απ΄τη ζωή μας, η έλλειψη πειθαρχίας ως προς ένα στόχο- όραμα. Αξιοποιώντας τις νέες χώρες- μαθητές , καταφέραμε να κοιταζόμαστε στα μάτια και να κρατάμε τα χρώματά μας ζωντανά. Χρώματα που έχουν ταυτότητα και είναι αποδεκτά με τις ιδιαίτερες αποχρώσεις τους.

Είμαστε Έλληνες και Ελληνίδες και η έννοια της δημοκρατίας κυλάει στις φλέβες μας, από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα. Δεν νοείται δημοκρατία για εμάς που να μην ενέχει την έννοια της διεύρυνσης, της ισοτιμίας και της ελευθερίας. Στην δημοκρατία έτσι όπως την νοούμε εμείς, δεν θάπρεπε να υπάρχει ο καλύτερος και ο χειρότερος, αλλά μαζί να αναζητούμε το μέτρο εκείνο που θα μας επιτρέπει να συμβιώσουμε ειρηνικά και σ΄ ένα κλίμα ισότητας και αποδοχής. Είμαστε Έλληνες και Ελληνίδες, και ζούμε κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της Ακρόπολης, ακουμπάμε τα μάρμαρα αυτά με τα ίδια ακροδάχτυλα που τα είχαν ακουμπήσει και σμιλέψει οι αρχαίοι μας πρόγονοι, περπατάμε στο χώμα που φιλοξένησε τα πέλματα του Σωκράτη, του Πλάτωνα του Σοφοκλή του Αριστοφάνη, αφουγκραζόμαστε τους ψιθύρους απ΄τους ρητορικούς τους λόγους περί αρετής, ελευθερίας, περί αγαθού, ακούμε τις ανάσες των αθλητών του παγκράτιου, των δρόμων, του μαραθώνιου. Είμαστε εδώ και έχουμε το σθένος και τη διάθεση να μεταφράσουμε αυτούς τους ψιθύρους και αυτές τις ανάσες του τότε, σε λόγια και πράξεις με όραμα και ελπίδα για την ειρήνη τόσο την εξωτερική όσο και την εσωτερική.

Στην προσπάθειά αυτήν, βασικό μας μέλημα είναι η εξάλειψη της χωριστικότητας ανάμεσα στους μαθητές μας λόγω της διαφορετικότητάς τους τόσο ως εθνικότητες όσο και ως ιδιαιτερότητες. Έτσι, στις εκδηλώσεις μας συμμετέχουν τόσο παιδιά άλλων εθνικοτήτων όσο και παιδιά με ειδικές ανάγκες. Η ένταξη τους σε θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις δίνουν δύναμη τόσο στους καθηγητές όσο και στους συμμαθητές τους να τολμήσουν να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις τέχνης του σχολείου μας και να νοιώθουν ?ικανά ποιήσαντες? πράγμα που τους ενδυναμώνει για το επόμενο βήμα προς την ανάπτυξη μιας πολύπλευρης προσωπικότητας.

Δεν μας αρκεί η ανταλλαγή φωτογραφιών. Δεν μας αρκεί να πληκτρολογήσουμε την άποψή μας. Θέλουμε να μπορούμε να υλοποιούμε τους στόχους μας, να έχουμε ένα όραμα, να μπορούμε να εκφράζουμε τα ιδιαίτερα ταλέντα του ο καθένας μέσα στην μικρή μας κοινότητα. Και αυτό καταφέρνουμε να το πραγματοποιούμε καθημερινά μέσα στις ώρες διδασκαλίας αλλά και μέσω της Τέχνης. Για να γίνει αυτό οι καθηγητές του Λυκείου μας εργάζονται εκτός ωρών διδασκαλίας παρακινώντας έμπρακτα τα παιδιά στην υλοποίηση ενός στόχου καθώς και στην πειθαρχημένη δουλειά που χρειάζεται να γίνει για την επίτευξη του σκοπού μας. Το σχολείο μας αποτελεί έναν χώρο δημιουργίας, μάθησης και ψυχαγωγίας των μαθητών μας.